Benut nieuwe markten: hoe organiseer je je exportproces?

0

Wat betekent het echt om een ​​nieuwe markt te betreden? In deze blog leer je hoe je je exportproces goed inricht.
U wilt uw bedrijf uitbreiden naar het buitenland. Je hebt goed overwogen waar je kansen liggen en je hebt culturele verschillen bestudeerd. Maar het begint eigenlijk al na de eerste bestelling van de klant. Er komt heel wat bij kijken voordat het product veilig en op tijd bij de klant aankomt en de rekening geld heeft. Wat betekent het eigenlijk om je bedrijf te runnen?
De eerste belangrijke vraag is hoe buitenlandse vertegenwoordigers te organiseren. Misschien huurt uw lokale verkoopkantoor uw eigen vertegenwoordiger in? Denk dan bijvoorbeeld goed na over juridische zaken (welke regionale regelgeving is van toepassing?) en “on-site” personeel. De kans is groter dat u ervoor kiest om samen te werken met uw lokale dealer of handelaar, vooral als het gaat om de eerste stap over de grens. Het fungeert als een schakel tussen u en uw buitenlandse koper en helpt u zich op uw lokale markt te richten. Het grote voordeel is dat je meestal bekend bent met de lokale markt en een taal spreekt.
Ontmoet je partner
Wees echter voorzichtig. De ene dealer of agent is de andere niet. Zo heeft de ene partij meer markt- en bedrijfskennis dan de andere. Het is ook mogelijk dat een lokale vertegenwoordiger u in zijn portefeuille opneemt, voornamelijk om de wind uit de zeilen te nemen. De betrokken dealer of agent werkt ook samen met concurrenten die hogere marges bieden.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *