4 Aanbevelingen voor internationaal zakendoen in de maakindustrie

0

Wil je internationaal je vleugels uitslaan? Inhoud van deze blog: 4 aanbevelingen voor fabrikanten die willen werken aan winstgevende export.
Het gaat goed met de zaken. Met mooie en innovatieve producten zijn we erin geslaagd een trouwe klantenkring op te bouwen in Nederland. Momenteel denkt hij steeds meer na over de volgende stap, zakendoen in het buitenland. Maar pas op. Zaken doen over de grenzen heen is niet wat u “zomaar” doet. Waar moet ik op letten als ik internationaal mijn vleugels wil uitslaan? In deze blog krijg je vier aanbevelingen voor fabrikanten die winst willen maken.
Ondanks de krooncrisis blijven de internationale ambities van Nederlandse fabrikanten hoog. Fabrikanten zijn echter op zoek naar iets dat dichter bij hen staat. De focus lag lang op Azië, maar nu staat export naar landen als Duitsland, Frankrijk en België weer in de schijnwerpers.
Een goede voorbereiding is essentieel voor het slagen van internationale ambities. Wat zijn de belangrijkste aanbevelingen voor een succesvolle export?
Aanbeveling 1: Ken de markt
Natuurlijk heb je als ondernemer het gevoel dat je ergens een kans maakt. We raden echter niet aan om alleen op intuïtie te vertrouwen. Daarom begint een succesvol internationaal bedrijf met diepgaand marktonderzoek en concurrentieanalyse. Wachten uw prospects echt op uw product? Hoe onderscheidt u zich van andere aanbieders? En: Hoeveel concurrenten zijn er al actief in uw doelmarkt?
Veel ondernemers vinden het moeilijk om deze en andere vragen op zichzelf objectief te beantwoorden. Misschien is het een idee om hier een stagiaire te creëren vanuit een “fris perspectief”. Ook kunt u profiteren van de mogelijkheden van het Starters International Business (SIB), een subsidieprogramma. Dit is voor bedrijven die voet aan wal willen zetten in het buitenland.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *